Over Instantwebsite voor Uitgevers

Instantwebsite voor Uitgevers is een product van Nieuw-Initiatief, dat contentmanagement voor uitgeverijen verzorgt. Voor een hoger rendement uit redactieprocessen, informatieproducten en aangeboden media.

standaardisatie

Nieuw-Initiatief adviseert bedrijven over en begeleidt ze bij:

  • Informatie-, kennis- en procesmanagement
  • Contentintegratie
  • Contentarchitecturen (XML, DITA, Metadata)
  • Efficiënte redactie-, media- en productieprocessen
  • Standaardisatie

Nieuw-Initiatief specificeert en selecteert:

  • Content Management Systemen (CMS, ECMS, WCMS, DMS, LCMS)
  • Kennismanagementoplossingen
  • Redactionele en e-media productiemiddelen

Over Edwin de Kuiper

Edwin de Kuiper van Nieuw-Initiatief

Edwin de Kuiper van Nieuw-Initiatief

Ik ben de man achter Nieuw-Initiatief.

✔ Met meer dan twintig jaar managementervaring binnen de uitgeverij ondersteun ik uitgeverijen, kenniscentra en overheden met contentmanagement- / informatiemanagementvraagstukken als interim- of projectmanager.

✔ Daarnaast zet ik regelmatig mijn ervaring in als onafhankelijk adviseur op het gebied van contentmanagement (CMS), kennismanagement en informatiemanagement (CRM).

✔ Met een aantal partners, zoals de Uitgeversacademie, XStructuring, en TwinMedia kunnen ook andere expertises toegevoegd worden.

Mijn ervaring

  • Ad-interim ICT-manager bij verschillende uitgeverijen en overheden.
  • Adviseur op het gebied van bedrijfskundige en contentmanagementvraagstukken.
  • Leiden van diverse projecten tot een budget van € 10 miljoen.
  • Een van de eerste CCO’s (Chief Content Officers) in Nederland . Zowel binnen het management als inhoudelijk op het gebied van contentmanagement.
  • Ruim twintig jaar ervaring als lijnmanager en projectmanager bij onder meer Aeneas, LTO-Noord, Kadaster, Provincie Noord Brabant, ten Hagen Stam, Kluwer, NDC-VBK voor het ontwikkelen van nieuwe elektronische media.

Connect met mij

  • op LinkedIn.
  • of volg via mijn artikelen de ontwikkelingen op de voet wat betreft nieuwe uitgeefconcepten en verdienmodellen binnen uitgeverijen en andere kennisintensieve bedrijven.